Saturday, November 30, 2013

KEHIDUPAN

Assalamualaikum , haiii :)

Entry kali ni nak cerita pasal novel yang aku baca .

NOVEL ' BIARKAN YM TERUS BERBICARA ,
KARYA , HANNI RAMSUL .

Best tu semestinya . but aku nak kongsi satu ayat daripada novel ni yang buat aku rasa benda ni sangat berguna untuk diri sendiri juga . let's read ......



HIDUP INI , BANYAK FASA . UNTUK DAPATKAN SESETENGAH PERKARA KADANG-KADANG TERPAKSA KITA KORBANKAN PERKARA YANG LAIN .

Kita tak akan dapat semuanya dalam satu masa .

Setuju sangat , sebab , kalau dalam kehidupan ni , kalau boleh semuanya kita nak , tapi untuk dapat kan semua yang kita nak tu tak akan dapat semua nya dalam masa yang sama . Jadi bersabar tu perlu . dan doa . Allah sentiasa dengar apa yang diminta oleh hambaNya :)

Bila tengah menaip ni , teringat yang ibu selalu cakap , baca novel je . hehe , baca novel bagi aku sangat berguna , sebab dapat dalami setiap watak yang berbeza dalam novel tersebut , dapat mengerti erti kehidupan dan banyak beri aku pengajaran dan lagi meng-improvekan bahasa dalam menulis karangan .

Kenapa aku cakap macam tu ?

Sebab nya sebelum ni aku taktahu maksud usai , tapi bila baca novel , selalu terbaca ayat macam ni ' Usai sahaja aku menunaikan solat....

so dalam membaca ni kita dapat belajar juga cara penggunaan ayat tauu heheh .

ok lahh , saje je nak kongsi pengalaman membaca novel yang baru 2tahun ni :)
bye , Assalamualaikum :**

wait , ni novelnya :) pergi beli cepat haha ok bye

No comments:

Post a Comment